Jazyková analýza emporonym v současné ruštině – Bc. Tereza Tretiníková
Bc. Tereza Tretiníková
Master's thesis
Jazyková analýza emporonym v současné ruštině
Linguistic Analysis of Emporonyms (names of shops and restaurants) in Contemporary Russian Language
Abstract:
Magisterská diplomová práce pod názvem „Jazyková analýza emporonym v současné ruštině” se zaměřuje na jazykovou analýzu názvů kosmetických salónů, nábytkářství, knihkupectví, potravin a kaváren či restaurací v současném Rusku. Cílem je shromáždit dostatečné množství lexikálních jednotek z dané oblasti (především z ruských internetových zdrojů) a po té poukázat na jazykové zvláštnosti emporonym jako …moreAbstract:
This paper named “Linguistic Analysis of Emporonyms (names of shops and restaurants) in Contemporary Russian Language” is focused on linguistic analysis of names cosmetics shops, furniture stores, book stores, grocery, coffe bars and restaurants in contemporary Russia. The aim of this work is to get adequate amount of lexikal material (approximately 800 names) by an excerption of Russian internet source …moreKeywords
Klíčová slova Lingvistická analýza emporonyma názvy obchodů názvy kaváren a restaurací transonymizace onymizace umělá jména onomastika vlastní jména obecná jména. Key words Linguistic analysis emporonyms names of shops names of coffe bars and restaurants transonymization onymization artificial names onomastics proper nouns general nouns.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k4jrw/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Consumer behavior of Millennials in Czech Republic when facing multiple crises: experiences from the COVID-19 pandemic and the 2022 energy crisis
Franco Eduardo Rodriguez Esponda -
Mišmaš: A Business Plan for a Coffee Shop and Roastery
Tereza Krčková -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
Linguistic means in reports on the UN Climate Change Conference (COP26) by American Online News Outlets: Comparative analysis.
Anna Kuznetcova -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
A Linguistic Analysis of Fox News' Reporting on COVID Measures
Petr Hans -
Linguistic analysis of Boris Johnson’s political speeches
Tadeáš Strnad -
Tweeting as a New Style of Political Discourse: Linguistic Analysis of Donald Trump’s Tweets
Lenka Fišbachová