Mgr. Jiřina Onderková, DiS.

Bachelor's thesis

Quantitative Probe of the Use of L1 in Lessons of L2 at a Particular Secondary School

Quantitative Probe of the Use of L1 in Lessons of L2 at a Particular Secondary School
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá používáním mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků na střední škole. Teoretická část se zabývá objemem mateřského jazyka v hodinách cizího jazyka, výukovými metodami , školou jako sociálním prostředím, překladem ústním i písemným. V praktické části se dotazníkovým šetřením určeným studentům i učitelům cizích jazyků a jeho převážně kvantitativní analýzou zjišťují záležitosti …more
Abstract:
This thesis deals with the use of L1 in lessons of L2 at a particular secondary school. The theoretical part is focused on the amount of L1 in L2 lesons,teaching methods, school as environment, translation both oral and written. In the empiric part the questionnire is used as a tool for the research, students and teachers are involved.The quantitative analysis is the method of processing data. In the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Tamara Váňová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta