Postoje žáků s poruchami chování ke vzdělávání – Mgr. Táňa Novotná
Mgr. Táňa Novotná
Bachelor's thesis
Postoje žáků s poruchami chování ke vzdělávání
Students with BD and their attitudes to education
Abstract:
Tato práce je zaměřena na děti s poruchami chování a jejich postoje k sobě, k okolí a především ke vzdělávání. Jsou zde uvedeny základní poznatky o poruchách chování, o osobnosti takového dítěte, o psychologických základech postojů a o vlivu prostředí na tyto děti.Abstract:
The present thesis is focused on children with behavioral disorders, on their attitudes to themselves, to the environment and first and foremost to education. There are introduced basic pieces of knowledge concerning behavioral disorders, the personality of a child with such disorders, psychological bases of attitudes, and the way how the environment can influence these children.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/smk7l/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Užití House-Tree-Person testu v diagnostice poruch chování v dětském věku
Iva Zendulková -
Frekventovaná a klíčová slova v románu Colour of Magic od Terryho Pratchetta
Vojtěch Hrůza -
Keywords analysis of the tweets of three chosen politicians during the coronavirus crisis in March 2020
Kateřina ADAMSKÁ -
Keywords of Coronavirus Pandemic in Czech Online Newspapers
František ŠPAČEK -
Hlas žáků jako součást jejich participace na životě školy
Jitka Vidláková -
Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Martin Slavík -
Problematika vědomostí ze zeměpisu u žáků 9. tříd základních škol z hlediska pedagogicko-psychologického
Ondřej Janovec