Bc. Petra HINNEROVÁ

Master's thesis

Učitelovo pojetí výuky výtvarné výchovy (pro základní vzdělávání)

Teachers Beliefs in Art Education (for Basic Education)
Abstract:
Cílem této diplomové práce je přinést poznatky o současném pojetí výuky výtvarné výchovy. Výzkumu se zúčastnily tři učitelky výtvarné výchovy na víceletých gymnáziích v Plzni s různou délkou praxe. Výzkum využívá kvalitativní metodologii inspirovanou metodou zakotvené teorie. Získané poznatky jsou interpretovány a doloženy doslovnými citacemi dotazovaných učitelek. Data jsou stavěna do kontextu známých …more
Abstract:
The main goal of this thesis is to acquire knowledge of current teachers beliefs in art education. Three teachers of art with a different length of work experience took part in this research. Qualitative research method inspired by Grounded theory has been used in this thesis. Obtained information are interpreted and exemplified by the literal quotations of the interviewed teachers. Interviews were …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 7. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HINNEROVÁ, Petra. Učitelovo pojetí výuky výtvarné výchovy (pro základní vzdělávání). Plzeň, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická