Arteterapie ve speciální pedagogice Účinné faktory vývojové arteterapie - integrativní přístup – PhDr. Petr Hrouzek, Ph.D.
PhDr. Petr Hrouzek, Ph.D.
Doctoral thesis
Arteterapie ve speciální pedagogice Účinné faktory vývojové arteterapie - integrativní přístup
Art-Therapy in the field of Special Education. Effective factors of Developmental Art-Therapy -Integrative Approach
Abstract:
Disertační práce je zacílena na budování konceptuální teorie vývojové arteterapie a jejích účinných faktorů na základě srovnávací analýzy zdrojových teorií a empirických zjištění uzpůsobené v rámci teoretického kvalitativního šetření.Abstract:
The Thesis is focused on building up the Conceptual Theory of Developmental Art Therapy and its effective Factors usig comparative analysis of Source Theories and Empirical data; it is organised as a kqualitative theoretical research.Keywords
speciální pedagogika arteterapie konceptuální teorie spontánní výtvarný projev výtvarná metafora Já výtvarná metafora dynamické vazby účinné faktory integrativní přístup. Special Education Art-Therapy Conceptual Theory Spontaneouss Art Expression Art Expression of Self Art Expression of Damic Relation Effective Factors Itegrative Approach.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gvkmn/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 4. 2006
- Supervisor: prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HROUZEK, Petr. \textit{Arteterapie ve speciální pedagogice Účinné faktory vývojové arteterapie - integrativní přístup}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2006. Available from: https://theses.cz/id/nfd5h1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
"Uvidět jako" aneb metafora součástí výuky výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ
Zuzana MLÁDKOVÁ -
Přirozený a spontánní výtvarný projev dospívajících
Kamila Gojná -
Výtvarný projev jako způsob překonávání bariér u dětí s poruchou chování a emocí
Sára Slezáková -
Dětský výtvarný projev a digitální média
Šárka Satrapová -
Výtvarný projev jako nástroj k poznání dětí a mládeže s poruchou chování
Marie Bajnarová -
Výtvarný projev dětí prvního stupně základní školy
Dominik JIŘÍK -
Působení různých hudebních žánrů na výtvarný projev dítěte na 1. stupni ZŠ
Tereza BLÁHOVÁ -
Výtvarný projev předškolního dítěte ve speciální MŠ
Anna MADLOVÁ