Dyskalkulie u žáků na 1. stupni základní školy – Mgr. Zuzana Dubinová
Mgr. Zuzana Dubinová
Master's thesis
Dyskalkulie u žáků na 1. stupni základní školy
Discalculia of pupils in the primary school
Abstract:
Diplomová práce zpracovává základní pojmy a poznatky z etiologie a diagnostiky specifických poruch učení se zaměřením na vymezení a projevy dyskalkulie. V praktické části je uvedený průběh a zhodnocení nápravné péče poruch matematických schopností u integrovaných žáků 4. a 5. ročníku základní školy.Abstract:
This dissertation processes fundamental terms and knowledge from etiology and diagnostics of specific learning deffects aimed at definition and demonstration of discalculia.The process and evalution of corrective care of deffects of mathematical abilities of integrated pupils from 4.-5. classes in primary school is introduced in the practical part.Keywords
Klíčová slova specifické poruchy učení dyskalkulie poruchy matematických schopností integrace inkluze úroveň názornosti pojem přirozeného čísla posloupnost čísel rozklad čísel rozvoj početních dovedností Key words specific learning deffects discalculie deffects of mathematical abilities integration inclusion level of comprehensibility conception of nonnegative number sequence of numbers decomposition of numbers development of computative skills
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pguyr/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2009
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Special Education for Teachers