Eva Brabcová

Master's thesis

Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty

The Application of Cause Related Marketing Strategy in the Environmental Issue of Plastic Pollution
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit cause related marketingovou kampaň společnosti adidas ve spolupráci s neziskovou organizací Parley for the Ocean na českém trhu. Tato kooperace spočívá ve sběru plastů z pobřeží oceánů a jejich zpracování na materiál, ze kterého adidas vyrábí sportovní potřeby. V teoretické části práce je popsaná společenská odpovědnost firem, cause related marketing a zelený …more
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the cause relationship marketing campaign, which is composed of adidas cooperation with the non-profit organization Parley for the Ocean on the Czech market. This cooperation involves collecting plastic pollution from the ocean and processing them into materials from which adidas manufactures sporting goods. In the theoretical part of the thesis is described corporate …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2019
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75912

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod