Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty – Eva Brabcová
Eva Brabcová
Master's thesis
Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty
The Application of Cause Related Marketing Strategy in the Environmental Issue of Plastic Pollution
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit cause related marketingovou kampaň společnosti adidas ve spolupráci s neziskovou organizací Parley for the Ocean na českém trhu. Tato kooperace spočívá ve sběru plastů z pobřeží oceánů a jejich zpracování na materiál, ze kterého adidas vyrábí sportovní potřeby. V teoretické části práce je popsaná společenská odpovědnost firem, cause related marketing a zelený …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate the cause relationship marketing campaign, which is composed of adidas cooperation with the non-profit organization Parley for the Ocean on the Czech market. This cooperation involves collecting plastic pollution from the ocean and processing them into materials from which adidas manufactures sporting goods. In the theoretical part of the thesis is described corporate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75912
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2019
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRABCOVÁ, Eva. \textit{Využití strategie cause related marketingu v~otázce environmentálního problému znečištění plasty}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/nfxo9f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75912
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cause Related Marketing
Daniela Kronusová -
Cause related marketing a možnosti jeho zapojenia do stratégie budovania značky
Alexandra Šišková -
Cause-related marketing: kampaň značky Always
Karin Nemcová -
Cause Related Marketing
Jaroslav Pospíšil -
Cause Related Marketing
Simona Volprechtová -
Cause-related Marketing
Anita Nykodymová -
Cause-Related Marketingový návrh pro Bistro Anatomy
Denisa Vágnerová -
Návrh Cause Related Marketingu pro firmu Kiwi.com
Yulia Kolotey