Adam Stretti

Master's thesis

Etika a morální postoje kamaramana, obzvláště v dokumentárním filmu

Ethics and Moral Attitudes of a Cameraman (Especially in Documentary Film)

Abstract:
Tato práce se zabývá etikou a morálními postoji kameramana, převážně z pohledu dokumentárního filmu. Nejprve se zabývá filosofickými východisky, dále pohledem na etiku z úhlu křesťanské theologie, poté východisky z výtvarného umění a etikou z pohledu digitální fotografie. V kapitole etické a morální zákony v profesi kameramana, se zabývá etickými principy kameramana v hraném a dokumentárním filmu. …more
Abstract:
This Master thesis deals with the ethics and moral attitudes of a cameraman, especially from viewpoint of a documentary film. At first the thesis acquaints with the philosophical ground, then with the view on ethics from the angle of Christian theology and after that it acquaints with the base of fine art and ethics from the view of a digital photography. In the chapter Ethics and the moral testaments …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 10. 2011
  • Supervisor: Kristian Hynek Krämer
  • Reader: Petr Koblovský

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a vjakékoliv formě, včetně formy elektronické; b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a); d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a); e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele).;
In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form; b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof; d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof; e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet);

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 22. 2. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Filmová a televizní fakulta AMU

Master programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.