Mgr. Eva Kolečkářová

Master's thesis

Vliv televizní reklamy na životní styl dětí mladšího školního věku

Influence of television advertising on the lifestyle of younger schoolaged children
Abstract:
Diplomová práce pojednává o vlivu reklamy na děti v českém prostředí v dnešní konzumní společnosti. Téma televizní reklamy souvisí se sledováním televize, které je indikátorem pasivního životního stylu. To, aby děti svůj čas trávily aktivně, ovlivňují především rodiče, ale také pedagogové svým záměrným působením na děti prostřednictvím mediální výchovy.
Abstract:
Diploma thesis deals witch the influence of advertising for children in today´s consumer society in the Czech Republic. Issue of television advertising is related to watching television which is an indicator of passive lifestyle. To that children spend their time actively influenced by the parents but also teachers with their deliberate action on their children through media education.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta