Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu – Bc. Zuzana Haikerová
Bc. Zuzana Haikerová
Master's thesis
Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu
The Effect of Systematic Pronunciation Teaching: The Impact of a Non-native Speaker and a Native Speaker on Their Students’ Pronunciation at Grammar School
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem rodilého a nerodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu, zejména ve spojitosti s tím, zda tito učitelé anglickou výslovnost vyučují. V teoretické části práce je nejprve detailně popsán výslovnostní systém angličtiny a jedna z kapitol se také věnuje metodám výuky správné výslovnosti. Nejčastější chyby českých studentů ve výslovnosti angličtiny jsou …viacAbstract:
This master’s thesis concentrates on an impact of a native and a non-native speaker on their students’ pronunciation at grammar school, in correlation with whether these teachers teach pronunciation. In the theoretical part of the thesis, the English pronunciation system is first described in detail, and one chapter is also devoted to methods for teaching correct pronunciation. The most common mistakes …viacKeywords
přízvuk fonetika fonologie výslovnost “General British” (GB) “General American” (GA) pozorování rodilý mluvčí analýza nahrávek zkoumání typických chyb výuka výslovnosti fonémická transkripce accent phonetics phonology pronunciation observation native speaker recordings analysis analysis of typical errors teaching pronunciation phonemic transcription
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bbyce/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2021
- Vedúci: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HAIKEROVÁ, Zuzana. \textit{Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Education. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/ngnq39/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Výuka výslovnosti v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň ZŠ
Roman Toml -
Analýza hlásek /e/ a /ae/ v anglické výslovnosti studentů Technické univerzity v Liberci: Počítačově podporovaný výslovnostní trénink
Kateřina Halamková -
Problematika výuky výslovnosti španělštiny: výslovnost frikativ u českých studentů
Adéla TONAROVÁ -
Počítačová podpora osvojování české ortoepické výslovnosti
Richard Holaj -
Problematika interference v nácviku správné výslovnosti ve výuce ruštiny na základě analýzy pohádky Gusi-lebedi
Jana Helekalová -
Zařazení výuky výslovnosti angličtiny na 2. stupni ZŠ v České Republice a na Ukrajině
Anastasiia Bulanova -
Úroveň výslovnosti u dvou různých věkových skupin uživatelů angličtiny
Mojmír Houdek -
The Influence of German on the English of a Slovak Native Speaker
Monika Jančovičová