Petra Maršánová
Bachelor's thesis
Analýza reklamních spotů v rámci Super Bowlu
Analysis of Advertising Spots in the Frame of Super Bowl
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o světově známém mediálním prostoru na finále amerického fotbalu zvaného Super Bowl. Tento prostor využívají světové značky k propagaci svých produktů a zároveň mezi sebou soutěží o největší přízeň diváků. Divácké ohlasy jsou měřeny pomocí různých mediálních ukazatelů, které vyhodnocují umístění reklam na žebříčku divácké oblíbenosti. Hlavním atributem všech spotů je kreativita …moreAbstract:
This bachelor's thesis discusses the world-famous media space for the finale of American football called Super Bowl. This space is used by global brands to promote their products while also competing to attract the largest audience. The audience responses are measured using a variety of media indicators that evaluate position of ads on the ladder of spectator popularity. The main attribute of all spots …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/45160
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Vladislav Bína
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/45160
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Reklama a média a jejich vliv na člověka
Anastasija Sirůčková -
Reklama v médiích jako atribut formování spotřebních zájmů a preferencí současné generace seniorů
Zoriana Ostrovska -
Media a reklama ve sportu
Tomáš Nagy