Produkční podmínky a dramaturgická praxe v československé kinematografii na přelomu 40. a 50. let na příkladu filmu Botostroj – Mgr. Petr Knepr
Mgr. Petr Knepr
Master's thesis
Produkční podmínky a dramaturgická praxe v československé kinematografii na přelomu 40. a 50. let na příkladu filmu Botostroj
Production Environment and Dramaturgy Practice of Czechoslovak Cinematography in the Late 40s and Early 50s Demonstrated on the Example of Botostroj Movie
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá dramaturgickými a produkčními přípravami filmu Botostroj na pozadí průběžných personálních i systémových změn v prvním desetiletí fungování zestátněné československé kinematografie a jejího dramaturgického aparátu. Postupně se v ní věnuji tzv. „třem bitvám“ Botostroje, tzn. nejprve problémům při vydání románu Botostroj a při divadelním zpracování tohoto námětu. Stěžejní část …viacAbstract:
The present master's thesis elaborates dramaturgy and production preparations of Botostroj movie in the context of personnel and system changes in the nationalized cinematography and its dramaturgy apparatus. By comparison with the historical period context I try to depict the effects of particular societal changes and changes in KSČ on operation of cinematography and particularly on the production …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cuib8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2013
- Vedúci: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KNEPR, Petr. \textit{Produkční podmínky a dramaturgická praxe v československé kinematografii na přelomu 40. a 50. let na příkladu filmu Botostroj}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/nipqpu/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Práce na příbuzné téma
-
Televize jako prostředek subvencování kinematografie: Analýza smluvních vztahů Československé televize a Československého státního filmu v období 1953 – 1965
Šimon Bauer -
Filmová hudba a její dramaturgická funkce ve vybraných dílech Michala Pavlíčka
Šárka Vránová Cágová -
"Konečně zachycen dnešní člověk." Analýza a produkční historie reportážního melodramatu Šťastnou cestu (1943)
Emilia Džumanijazova -
Ve stínu evropských koprodukcí: Produkční historie filmu Ve stínu
Eva Burgertova -
Kraslice a Markneukirchen jako významná střediska výroby klarinetu - historie a současnost
Veronika Liebigová -
Mezioborová prostupnost amatérské a profesionální kinematografie v Československu: produkční historie filmu Pavučina
Lucie Matysová -
The history of skateboarding and the production of skateboards in connection with the processing of veneer in the USA
Martin SÝKORA -
Záznam výrobní historie a analýza výrobních procesů
Jakub Macíček