Proměna prekonceptu žáků 3. třídy základní školy – Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
Disertační práce
Proměna prekonceptu žáků 3. třídy základní školy
Transformation of 3rd grade pupil's preconception
Anotace:
Tato práce pojednává o vlivu didaktického zpracování učiva a jeho zprostředkování žákům na kvalitu a proměnu jejich prekonceptu v průběhu času. Cílem je zjistit a popsat vliv didaktického zpracování a zprostředkování učiva učitelem na proměnu žákova prekonceptu a na trvalost uchování modifikovaného prekonceptu v jeho paměti. Při sběru dat bylo využito metody pozorování výuky a analýzy žákovy kresby …víceAbstract:
The thesis deals with the influence of didactic processing of the subject matter and its intermediation to the pupils on quality and transformation of pupil’s preconception during the time. Two research methods were applied for collecting data - the observation was focused on whether the teacher uses the constructivist approach during the lessons or not, the data from children were collected in form …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 1. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dn1y8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 4. 2011
- Vedoucí: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., doc. PaedDr. Marcela Musilová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Konstruktivismus ve výuce teoretické informatiky
Radek JENDRYŠČÍK -
Konstruktivismus ve výuce analytické geometrie na střední škole
Marek KLEČKA -
Konstruktivismus ve výuce mechaniky na gymnáziu
Vlasta VESELÁ -
Konstruktivistické a tvořivé přístupy ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ
Nikola AUGUSTINOVÁ -
Metody kritického myšlení ve výuce českého jazyka ve 4. třídách základních škol
Vendula Krejčíková -
Imaginativní geografie Indie ve středoškolské výuce zeměpisu
Lukáš Jirásek -
Rozvíjení matematické gramotnosti pomocí softwaru GeoGebra ve stereometrii
Antonín DEMEL -
Role učitele a žáka ve výuce zlomků klasickou a Hejného metodou
Tereza Bendová