Srovnání výuky německého jazyka na vybraných alternativních školách v městě Brně – Bc. Zuzana Turková
Bc. Zuzana Turková
Diplomová práce
Srovnání výuky německého jazyka na vybraných alternativních školách v městě Brně
Comparison of German Language Training at Selected Alternative Schools at Brno
Anotace:
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka na alternativních školách v Brně. Zabývá se pedagogikou Montessori, Waldorfskou školou a Daltonským plánem. Teoretická část vysvětluje pojmy, které jsou pro práci stěžejní, tj. výuka cizích jazyků, formy výuky, popisuje principy zmíněných alternativích škol a výukové metody, které zastupují v této práci hlavní roli. Zmíněna jsou i okrajová témata, …víceAbstract:
The thesis is concerned with the teaching of the German language at alternative schools in Brno. It deals with Waldorf education, the Montessori educational approach and the Dalton Plan. The theoretical part explains the key notions, i.e. language education and forms of education; it describes the principles of the above-mentioned alternative schools and the teaching methods that play a central role …víceKlíčová slova
Cizí jazyk německy jazyk Rámcový vzdělávací program učitel cizího jazyka metody výuky motivace učební techniky a strategie formy výuky alternativní školy Waldorfská škola Montessori pedagogika Daltonský plán Foreign language German language Framework Education Programme language teacher teaching methods motivation teaching techniques and strategies forms of teaching alternative schools Waldorf schools Montessori educational approach Dalton Plan
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vn72g/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2014
- Vedoucí: Mgr. Radek Pospíšil
- Oponent: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Naplňování rámcových strategických dokumentů Evropské unie – případ strategie Evropa 2020 a Lisabonské strategie
Michaela Šamlotová -
Zdroje financování výzkumu a vývoje a jejich využití ve VZLÚ, a.s.
Zuzana Novotná -
Strategická analýza okolního i interního prostředí a návrh volby strategie vybrané organizace
Jiří Špaček -
Vzdělávací program s prvky Montessori ve školní družině
Martina Janegová -
Přeměna běžné mateřské školy ve vzdělávací instituci využívající alternativní vzdělávací program Montessori
Kateřina Hálová -
Motivace matek pro výběr základní školy s Montessori vzdělávacím programem
Lucie Štromajerová -
Školní vzdělávací program- klíč k nově vznikající Montessori školce v Prachaticích
Petra PRIXOVÁ -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková