The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences – Bc. Zuzana Habrovanská
Bc. Zuzana Habrovanská
Bachelor's thesis
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Abstract:
Cílem bakalářské práce „Vzájemný vliv dospělého studenta a začínajícího tutora v individuálním vyučování: případová studie založená na preferencích stylů učení“ je sledovat pokrok studenta, stejně jako profesní růst začínajícího tutora během tří měsíců individuálního vyučování a popsat vliv využití učebních stylů na vyučovací proces. V teoretické části práce jsou uvedena specifika učení se cizímu jazyku …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis “The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences” is to follow the progress of the learner as well as the professional growth of the beginning tutor during three months of weekly one-to-one English classes and to identify the role of their preferred learning styles in the process. The …moreKeywords
akvizice cizí jazyk dospělý dotazník individuální výuka motivace plán hodiny pokrok případová studie rozdíly sebehodnocení strategie učení student styl učení tutor VARK vzájemný vliv začátečník acquisition adult beginner case study differences learner learning style learning strategy lesson plan motivation mutual influence one-to-one progress questionnaire second language self-evaluation survey
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qtsf5/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HABROVANSKÁ, Zuzana. \textit{The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/nlmeyg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Blended learning in the development of academic writing in a one to one course
Zuzana Petrová -
Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen
Anežka Kováčová -
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Kristýna Šulová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Blended Learning Activities to Meet Individual Learning Needs
Iveta Pekařová -
Efektivní náborová strategie: Případová studie
Anna Gajdošíková -
Volba strategie budoucího rozvoje nadačního fondu - případová studie Nadačního fondu Zkruhu
Vítek Chaloupecký -
Technická analýza vybraného akciového titulu; případová studie: Apple Inc.
Lukáš Braťka