Výzvy vzdělávání a rozvojová spolupráce v Gambii pohledem pracovníků neziskové organizace Kola pro Afriku – Mgr. Kateřina Pagáčová
Mgr. Kateřina Pagáčová
Master's thesis
Výzvy vzdělávání a rozvojová spolupráce v Gambii pohledem pracovníků neziskové organizace Kola pro Afriku
The challenges of education and development assintance in Gambia from the non-profit organization Bikes for Africa employee’s perspective
Abstract:
Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru. Cílem práce je zjistit, s jakými výzvami ve vzdělávání se dle názoru pracovníků organizace Kola pro Afriku potýkají gambijští žáci a jak organizace KPA vstupuje do rozvojové spolupráce na území Gambie i České republiky. Teoretická část popisuje podoby rozvojové spolupráce, výzvy ve vzdělávání v rozvojových zemích a následně organizaci Kola pro Afriku …moreAbstract:
This diploma thesis is of theoretical-empirical nature. The purpose of this study is to discover the challenges Gambian children are facing from the perspective of Kola pro Afriku employees. The additional purpose of the study is to ascertain how KPA is participating in development cooperation in the Gambian territory as well as in the Czech Republic. The theoretical part aims to describe different …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o9yue/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAGÁČOVÁ, Kateřina. \textit{Výzvy vzdělávání a rozvojová spolupráce v Gambii pohledem pracovníků neziskové organizace Kola pro Afriku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/nlsq46/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Challenges of lean organizations working with third party tech agencies. Discovery Backlog VS Development Backlog
Ketevani Bukhnikashvili -
An assessment of the effectiveness of the Community Development Fund (CDF) in improving the quality of Health Care and Education in Zimbabwe's communities. Case study of Kadoma Central constituency (Mashonaland Central Province)
Kudzai Elisha Chomusora -
Assessment of Development Projects in Education of Czechia, Germany and Russia in Zambia: Matching State Motivations Behind Aid and Its Perceptions of the Zambian Population
Igor Suvorov -
Klíčové mechanismy konstrukce spolupráce učitelů a asistentů pedagoga na fakultní základní škole ve Finsku
Lenka Ďulíková -
The Opportunities and Barriers in the Education of Women in The Gambia
Safiatou Drammeh