Barbora Hegyiová

Master's thesis

Market Penetration of Private Labels in the Czech Republic and Slovakia

Market Penetration of Private Labels in the Czech Republic and Slovakia
Abstract:
Tato práce se zabývá tržní penetrací privátních značek v České republice a na Slovensku. Hodnotí vztahy mezi tímto procesem a vybranými proměnnými; velikostí kategorie, podílu moderního trhu a podílu slevových prodejů. Dále srovnává míru penetrace českého a slovenského trhu s cílem určit podobnosti a rozdíly mezi nimi. Po přezkoumání teoretických konceptů a předchozího akademického výzkumu a formulaci …more
Abstract:
This thesis studies the market penetration of private labels in the Czech Republic and Slovakia. It evaluates the relationship between the penetration and selected variables; category size, modern trade channel share and promotion sales share. Further it compares the penetration of the two markets in order to determine similarities and differences between them. After the review of theoretical concepts …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 9. 2014
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Michal Vrabec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58519

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management

Theses on a related topic