Vliv cirkulární ekonomiky na obchodní strategie – Ing. Ivan Souček
Ing. Ivan Souček
Diplomová práce
Vliv cirkulární ekonomiky na obchodní strategie
The impact of the circular economy on business strategies
Anotace:
Práce se zabývá vlivem cirkulární ekonomiky na obchodní strategie firem. Cílem je posoudit vliv cirkulární ekonomiky na obchodní strategie firem v České republice. V teoretické části jsou definovány základní pojmy: udržitelný rozvoj, lineární ekonomika, odpady a cirkulární ekonomika. Dále politické, regulační, ekonomické a technologické souvislosti cirkulární ekonomiky. Poté bariéry, výhody a nevýhody …víceAbstract:
The work deals with the impact of the circular economy on the business strategies of companies. The aim is to assess the influence of the circular economy on the business strategies of companies in the Czech Republic. The theoretical part defines basic concepts: sustainable development, linear economy, waste, and circular economy. It also discusses the political, regulatory, economic, and technological …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/x0utm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2024
- Vedoucí: Ing. Lukáš Blažek, Ph.D.
- Oponent: Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Role of EU in Sustainable Fashion Development
Barbora Geršlová -
Trends of Business Strategy Management in Business Practice
Malika Matyeva -
Globalization and its impact on business strategies
Stepan Solovyev -
Analysis of communication strategies in business magazines
Pavla PETERKOVÁ -
Impact of Aligning HR with Business Strategy
Jinge Wang -
Global risks and their influence on the market entrance strategies of business to business companies
Kirill Rudenko -
Marketing strategies and Management of economic risk in small businesses in the Czech business environment
Boutaina Boukhal -
Business barriers between Russia and the czech Republic
Tatiana Klimacheva