Bc. Irena Becková

Bachelor's thesis

Videohry jako prostor pro reklamu

Videogames as space for advertising
Abstract:
Tato diplomová práce představuje funkční spojení digitálních her a reklamy. Čtenáře seznamuje s obecnými principy a pojmy s tématikou spojenými. Dále text předkládá stručný historický přehled vývoje videoher ve 20. století a aktuální vztah mezi virtuálním prostředím a různými formami inzerce. Práce osvětluje reálné výhody i zápory využití prostoru videoher pro účely reklamy v současné společnosti a …more
Abstract:
This thesis presents working connection of digital games and advertising. It provides common knowledge and terms related to the topic. Following text maps history of videogaming in 20th century and current relationship between virtual environment and different means of promotion. The thesis explains real advantages and disadvantages of the use of digital space for advertising in present society and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
  • Reader: Mgr. Zuzana Jayasundera

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media

Theses on a related topic