Bc. Irena Becková
Bachelor's thesis
Videohry jako prostor pro reklamu
Videogames as space for advertising
Abstract:
Tato diplomová práce představuje funkční spojení digitálních her a reklamy. Čtenáře seznamuje s obecnými principy a pojmy s tématikou spojenými. Dále text předkládá stručný historický přehled vývoje videoher ve 20. století a aktuální vztah mezi virtuálním prostředím a různými formami inzerce. Práce osvětluje reálné výhody i zápory využití prostoru videoher pro účely reklamy v současné společnosti a …moreAbstract:
This thesis presents working connection of digital games and advertising. It provides common knowledge and terms related to the topic. Following text maps history of videogaming in 20th century and current relationship between virtual environment and different means of promotion. The thesis explains real advantages and disadvantages of the use of digital space for advertising in present society and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cx6lz/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.
- Reader: Mgr. Zuzana Jayasundera
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Analýza reklamy ve videohrách pomocí oční kamery
Marek Zahrádka