Pavla Chlebounová

Master's thesis

Specifika měření televizní sledovanosti metodou peoplemetrů v ČR a povědomí o něm

Specifics of television audience measurement in CR and awareness about it
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou měření sledovanosti televize v České republice jakožto nástroje pro plánování reklamních kampaní, programování televizí a podpory pro podnikové strategie televizních organizací. Práce uvádí do kontextu teoretická východiska mediálního výzkumu a shrnuje vývoj televizního trhu v České republice a historii měření sledovanosti televize -- od deníčkového výzkumu přes Mediaprojekt …more
Abstract:
This work deals with television audience measurement in the Czech Republic as a tool for planning advertising campaigns, television programming and support for corporate strategy of television organizations. The work presents the theoretical context of media research and summarizes the development of television market in the Czech Republic and the history of television audience measurement - from diary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2012
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31159

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management