Foreign language spoken performance anxiety – Mgr. Michaela Polónyová
Mgr. Michaela Polónyová
Master's thesis
Foreign language spoken performance anxiety
Foreign language spoken performance anxiety
Abstract:
Tato práce poskytuje teoretický vhled do tématu úzkosti z cizích jazyků, která je zde spjata s prozódií Anglického jazyka a dalšími aspekty mluveného projevu. Hlavním cílem této práce je korelace stupně úzkosti z cizích jazyků a kvalitativních změn v mluveném projevu jednotlivých účastníků studie. Jednotlivé analýzy vedou k obecným závěrům na téma úzkosti v mluveném projevu v cizím jazyce. Studie dále …moreAbstract:
This work provides a theoretical insight into the subject of foreign language anxiety that is in this thesis closely related to prosodic features of the English language and other aspects of spoken performance. The main focus of this thesis is on the correlation of the amount of experienced foreign language anxiety and a qualitative shift of the spoken performance of individual study subjects. These …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oi5ww/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Linda Nepivodová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students
Ondřej Vlašín -
Foreign Language Anxiety and Its Specifics in Different Age Groups
Simona Korábová -
When It’s Damn Good: A Morphosyntactic Analysis of DAMN and a Corpus-Based Study of Its Semantic Prosody
Lucie Šindelářová -
Czech Learners' Implicit Knowledge of English Prosody
Silvie PAVLÍKOVÁ