Mgr. Marina Polynova

Master's thesis

Specifika sociální reklamy v rámci celosvětových kampaní

Specifics of Social Advertising Within Worldwide Campaigns
Abstract:
Tématem mé diplomové práce jsou specifika sociální reklamy v rámci celosvětových kampaní. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů a to sociální reklama a sociální marketing, definuje odlišností reklamy sociální od komerčni, popisuje cíle, témata sociální reklamy, a cílové skupiny. Praktická část se věnuje analýze společnosti WWF, popisu jejích aktivit a vyhodnocení dotazníkového šetření …more
Abstract:
The theme of my thesis are the specifics of social advertising within worldwide campaigns. The theoretical part focuses on fundamental concepts of social advertising and social marketing, defines social differences from commercial advertising, describes the objectives, social advertising themes, and target audience. The practical part is devoted to the analysis of the WWF, a description of its activities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní