Specifika sociální reklamy v rámci celosvětových kampaní – Mgr. Marina Polynova
Mgr. Marina Polynova
Master's thesis
Specifika sociální reklamy v rámci celosvětových kampaní
Specifics of Social Advertising Within Worldwide Campaigns
Abstract:
Tématem mé diplomové práce jsou specifika sociální reklamy v rámci celosvětových kampaní. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů a to sociální reklama a sociální marketing, definuje odlišností reklamy sociální od komerčni, popisuje cíle, témata sociální reklamy, a cílové skupiny. Praktická část se věnuje analýze společnosti WWF, popisu jejích aktivit a vyhodnocení dotazníkového šetření …moreAbstract:
The theme of my thesis are the specifics of social advertising within worldwide campaigns. The theoretical part focuses on fundamental concepts of social advertising and social marketing, defines social differences from commercial advertising, describes the objectives, social advertising themes, and target audience. The practical part is devoted to the analysis of the WWF, a description of its activities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/y3eek/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2013
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Adolf Vodrážka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
Marketing in various cultural and social settings
Aldiyar Rakhmetov -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Use of agile marketing and social media to enhance website traffic volume and social networks account frequency exposure for SME's
Maria Ravoeva -
Sociální reklama na téma ochrany životního prostředí a její vnímání zákazníky
Michaela Prváková -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
Sociální reklama a sociální marketing
Oksana Mytcyk