Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy – Romana Adlová
Romana Adlová
Bachelor's thesis
Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy
Teacher authority as seen by secondary vocational school students
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou zaměření na téma autority učitele po-hledem žáků střední odborné školy. Cílem teoretické části práce je objasnění pojmu autorita navazující na její typologii a kritéria členění autority. Teoretická část práce je dále zaměřena na autoritu učitele a vysvětluje spojitosti kázně a výchovy s autoritou v návaznosti na výchovné styly učitele. Závěr teoretické části …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the issue of teacher's authority from the point of view of secondary school students. The aim of the theoretical part of the thesis is to clarify the concept of authority related to its typology and the criteria of authority breakdown. Furthermore, the theoretical part of the thesis focuses on the teacher's authority and explains the connections of discipline and behaviour …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Martin Pírko
- Reader: Lenka Kamanová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong LearningBachelor programme / field:
Specialisation in pedagogy / Teaching of practical subjects and vocational training
Theses on a related topic
-
Osobnost učitele a její vliv na výchovu a vzdělání žáků
Veronika KRUTOVÁ HEGEROVÁ -
Křesťanské ctnosti, osobnost učitele základní školy a jeho morální působení na žáky
Martina URBANOVÁ -
Osobnost učitele z pohledu žáků maturitních a učebních oborů
Ilona KABÁTOVÁ -
Učitel angličtiny jako druhého jazyka, jeho osobnost a práce z pohledu pedagogických teorií a studentů
Pavla Luklová -
Osobnost učitele
Petra OUBRAMOVÁ -
DEVELOPING YOUR OWN TEACHING STYLE: TEACHING ENGLISH TO CZECH L2 LEARNERS
Veronika PECHANCOVÁ -
Personality Typology in ELT: Instruments for Improving Teaching Style and Enhancing Pupils' Learning
Hana Marková -
Výchovný styl a autonomní motivace k učení u žáků 2. stupně základní školy
Alžběta Gilíková