Bc. Patrik Bartošík

Master's thesis

Zpracování hry s adaptivním zvukem na základě analýzy hry Kingdom Come: Deliverence

Creating a game with adaptive sound based on the analysis of Kingdom Come: Deliverence
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zaměřuje na zpracování autorské digitální hry za použití adaptivních zvuků a hudby, které reagují na hráčovo chování. Cílem teoretické části práce je typologicky zmapovat pole adaptivní herní hudby a doplnit ji o historický kontext. Praktická část bude stavět na základech analýzy hry Kingdom Come: Deliverance, jejíž postupy v oblasti sound designu bude hra aplikovat.
Abstract:
This Master's thesis focuses on the development of an original digital game using adaptive sounds and music that respond to player behavior. The aim of the theoretical part of the thesis is to typologically map the field of adaptive game music and add historical context. The practical part will build on the foundations of the analysis of the game Kingdom Come: Deliverance, whose sound design practices …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Petr Haas, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Sound Design and Multimedial Technology / Sound Design and Multimedial Technology