Ing. Lucie Ondříšková

Bachelor's thesis

Vliv marketingového modelu prodej letenek na efektivitu letecké společnosti

Influence of the air ticket marketing model on the efficiency of an airline company
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší problém rakouské letecké společnosti Austrian Airlines provozující pravidelnou leteckou přepravu cestujících. Austrian Airlines čelí několika aktuálním otázkám: cenová struktura letenek, zvyšující se palivové poplatků, konkurenční nabídky nízkonákladových leteckých společností. Práce analyzuje tyto jednotlivé na sobě závislé segmenty. Aby si Austrian Airlines, jakožto letecká …more
Abstract:
This bachelor degree work deals with the problem of Austrian Airlines. Austrian Airlines provides regular passenger transport and is currently facing up issues such as: ticket price structure, increasing fuel tax, low-cost airlines competitive offers. The work analyses these interlinked segments one by one. To keep its market share and be competitive, Austrian Airlines as a middle-size airline decided …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2006
  • Supervisor: doc. Ing. Josef Dobřický, CSc.
  • Reader: Ing. Jiří Písař

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting