Dominika Muchová

Master's thesis

Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele ZŠ

Supporting the Adaptation of a Novice Teacher from the Point of View of a Primary School Principal
Abstract:
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce je zjistit, jak ředitelé základních škol podporují adaptaci začínajících učitelů na základní škole. Teoretická část charakterizuje začínajícího učitele, vymezuje obtíže začínajících učitelů a sumarizuje možnosti podpory pro začínající učitele. Empirická část představuje kvalitativní design a výsledky výzkumu, které byly zjištěny metodou …more
Abstract:
The diploma thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the thesis is to find out how principals of primary schools support the adaptation of beginning teachers at primary school. The theoretical part characterizes the beginning teacher, defines the difficulties of beginning teachers and summarizes the possibilities of support for beginning teachers. The empirical section presents the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Muchová, Dominika. Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele ZŠ. Zlín, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe