The impact of sport-related branded entertainment on brand love. – Hildegard Liebl
Hildegard Liebl
Doctoral thesis
The impact of sport-related branded entertainment on brand love.
Vliv sportovně zaměřené značkou podporované zábavy na brand love.
Abstract:
Silné značky jsou hlavním tvůrcem hodnoty pro firmu a mají mimořádný význam zejména v odvětví rychloobrátkového zboží. Odborná literatura přináší řadu výzkumů zkoumajících vztahy mezi spotřebiteli a značkami, odrážející různou povahu a intenzitu vztahů. Nejvyšší formu těchto vztahů představuje láska ke značce (brand love). Vytvořit silnou značku je obtížný úkol, ještě více stavět na lásce ke značce …moreAbstract:
Strong brands are a major value creator for a company and of utmost im-portance especially in the FMCG industry. Academic literature reflects plenty of re-search investigating the relationships between consumers and brands, they mirror different natures and intensities. The highest form of these relationships is defined by brand love. To create a strong brand is a difficult task, to build on brand …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LIEBL, Hildegard. \textit{The impact of sport-related branded entertainment on brand love.}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/nrnzb9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Management and Economics
Theses on a related topic
-
Značka jako zábava
Tomáš Svoboda -
Content marketing a jeho využití v marketingu ubytovacích služeb
Kristýna Kočí -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
Obsahový marketing: Analýza účinnosti vybraných nástrojů obsahového marketingu
Lukáš Paták -
Vliv brand experience a brand love na šíření doporučení
Veronika Šupová -
Exploring Love Brands Among Young Czechs
Sebastian Ďurka -
Branding – its history and a new challenges (history of branding and its challenges in 21st century)
Michal Pribylinec -
Branding-its history and new challenges - Henkel AG & Co. KGaA, as an example of development and new challenges in branding
Eike Zawallich