Franchising jako nástroj obchodního podnikání v České republice – Lucie Horčíková
Lucie Horčíková
Bachelor's thesis
Franchising jako nástroj obchodního podnikání v České republice
Franchising as a Business Instruments in the Czech Republic
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na franchising jako možný nástroj obchodního podnikání v České republice. V teoretické části práce je popsán franchisingový systém s možnostmi jeho financování, stručný vývoj v ČR a jsou zde definovány hlavní výhody a nevýhody této spolupráce mezi franchisorem a franchisantem z pohledu franchisanta. Praktická část práce je zaměřena na podnikání v oblasti trafik. Je …moreAbstract:
This thesis is focused on franchising as a possible tool of business enterprise in the Czech Republic. Theoretical part describes the franchise system with its options of financing, its brief development in the Czech Republic and defines main advantages and disadvantages of this type of cooperation between the franchisor and franchisee from the perspective of the franchisee. The practical part focuses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Štefan Toth
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORČÍKOVÁ, Lucie. \textit{Franchising jako nástroj obchodního podnikání v České republice}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/nrppwd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Franchising - možná forma spolupráce
Miroslav Kysilka -
Právo a franchising
Kateřina Fárová -
Mezinárodní franchising - vstup německého podnikatelského subjektu na český trh
Zuzana Némethová -
Franchising jako atraktivní metoda získávání konkurenčních výhod
Petr Podlas -
Zpravodajská a umělecká licence v kontrastu svobody projevu a ochrany osobnosti
Monika Spilková -
Mezinárodní obchod se zbraněmi de lege lata a de lege ferenda
Ondřej Dvořák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights