Bc. Nikola Březinová

Bachelor's thesis

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje merchandisingu a nákupní atmosféře ve vybrané maloobchodní jednotce. Vybranou maloobchodní jednotkou je prodejna Lidl, kterou srovnávám s prodejnou Penny Market. Srovnání spočívá ve zjištění dodržování merchandisingových zásad a uplatňování vnějších a vnitřních prvků nákupní atmosféry. K výsledkům jsem došla na základě metody pozorování, dotazníkového šetření a komparační …more
Abstract:
Bachelor's thesis deals with merchandising and shopping atmosphere at selected retail unit. Selected retail unit is a store Lidl, which compare with a shop Penny Market. Compared consists in verifying compliance with the principles of merchandising and implementation of internal and external elements of the shopping atmosphere. The results, I came to the method of observation, questionnaires and comparative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2016
  • Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích