Analýza chování spotřebitele na trhu nápojů Coca-Cola – Václav Milichovský
Václav Milichovský
Bachelor's thesis
Analýza chování spotřebitele na trhu nápojů Coca-Cola
Consumer behaviour analysis on the Coca-Cola market
Abstract:
Tato bakalářské práce se zaměřuje na analýzu chování spotřebitele na trhu nápojů Coca-Cola, prostřednictvím marketingového mixu analyzuje marketingovou strategii společnosti The Coca-Cola Company, v praktické části se zaměřuje na kvalitativní výzkum, pomocí metody focus group. Cílem výzkumu je zjistit, chování spotřebitelů na trhu nápojů Coca-Cola s ohledem na marketingový mix a chuťové preference …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the analysis of consumer behaviour in the Coca-Cola beverage market. It analyzes the marketing strategy of The Coca-Cola Company through the marketing mix. In the practical part it focuses on qualitative research using focus group method. The aim of the research is to analyze consumer behaviour in the Coca-Cola market regarding marketing mix and taste preferences.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73079
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2018
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Ondřej Hradský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73079
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový mix a strategický marketing ve vybraných službách
Jan Slanec -
Marketingový mix vo vybraných vinárstvach Malokarpatských vinohradov
Petra Klemová -
Bankový marketing, základné zásady, súvislosti, marketingový mix a postup vybranej komerčnej banky v SR
Boris Rezník -
Marketingový mix Still Create s.r.o.
Natália Šestáková -
Marketingový mix vybrané společnosti
Darina Hojstričová