Alena HNÍZDILOVÁ

Master's thesis

Jazykové a nejazykové prostředky moderní televizní reklamy pro děti.

Linguistic and non-linguistic means of modern television advertising to children.
Abstract:
Cílem této diplomové práce je postihnout typické jazykové i nejazykové prostředky, které se vyskytují v současné televizní reklamě pro děti. V teoretické části je představena problematika marketingové komunikace s orientací na televizní reklamu na její specifičnost, funkci, druhy a strategie. V dalších kapitolách práce je představena problematika ovlivňování dětských adresátů persvazivními prostředky …more
Abstract:
The aim of my diploma thesis is to affect typical linguistic and non-linguistic resources, which occur in the current television advertisement for children. The theoretical part presents the issue of the marketing communication with a focus on television advertising - its specificity, function, types and strategies. In subsequent chapters we are introduced to the issue of children's influence mailing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ilona Balkó, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HNÍZDILOVÁ, Alena. Jazykové a nejazykové prostředky moderní televizní reklamy pro děti.. Ústí nad Labem, 2017. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta