Bc. Marek Trnka

Bachelor's thesis

Cenová strategie podniku v aktuálním konkurenčním prostředí

Price Strategy of Company in the Current Environment
Abstract:
Tématem této práce je cenová strategie podniku v aktuálním konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou popsány funkce ceny, vnitřní a vnější faktory ovlivňující cenu, cenová politika, jakož i způsoby stanovování cen v kontextu s řízením vztahů se zákazníky. Důraz je přitom kladen zejména na ekonomické souvislosti včetně ekonomických teorií. Praktická část, navazující na teoretické poznatky, představuje …more
Abstract:
The topic of this work is a price strategy of company in the current environment. There are described price functions, internal and external factors affecting the price, price policy, as well as methods and pricing strategy in the context of Customer Relationship Management in the theoretical part. Emphasis is being especially placed on the economics and the economic theory. The practical part refers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní