Mgr. Matouš Jelínek, M.Phil.

Bakalářská práce

Školní neúspěch romských dětí: kritická reflexe z intersekcionální perspektivy

Roma Children School Failure: Critical Reflection from the Intersectional Perspective
Anotace:
Tato bakalářská práce aplikuje intersekcionální perspektivu na téma školního neúspěchu romských dětí na českých školách. Nejprve je představen dominantní odborný diskurs zabývající se typickou školní kariérou Romů v českém vzdělávacím systému. Tento diskurs je založen především na teoriích o esencializovaných kulturních odlišnostech. Jedná se o teorie, které se ne vždy shodují s perspektivou sociální …více
Abstract:
This paper is focused on application the intersectional perspective to the theme of school failure of Roma children in the Czech schools. In the first instance is presented dominant expert discourse focused on typical school career of Romas in the Czech educational system. This discourse is principally based on theories about essencializated cultural differences. These are theories which in many cases …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 8. 6. 2011
  • Vedoucí: Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Eva Šlesingerová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masarykova univerzita

Fakulta sociálních studií

Bakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociální antropologie