Bc. Lenka HLAVÁČKOVÁ

Master's thesis

Diagnostika získané verbální dyspraxie pomocí české adaptace testu ABA-2 a návrh terapeutických materiálů pro logopedickou intervenci u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií

Diagnosis of acquired verbal dyspraxia using the Czech adaptation of the ABA-2 and the creation of therapeutic materials for speech therapy intervention in adults with acquired verbal dyspraxia
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou osob, často osob po cévní mozkové příhodě, s podezřením na získanou verbální dyspraxii a následný proces terapie již zmíněné narušené komunikační schopnosti. Cílem bylo vytvořit českou adaptaci diagnostické baterie ABA-2 a vyrobit adekvátní terapeutický materiál. Plnění hlavních a dílčích cílů praktické části probíhalo na základě spolupráce s respondenty …more
Abstract:
This diploma thesis is about the diagnosis of a person, often a person after a stroke, with suspicion of acquired verbal apraxia and the subsequent process of therapy for the already mentioned impaired communication skills. The goal was to create a Czech adaptation of the ABA-2 diagnostic battery and produce adequate therapeutic material. Fulfillment of the main and partial objectives of the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Lenka Dzidová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HLAVÁČKOVÁ, Lenka. Diagnostika získané verbální dyspraxie pomocí české adaptace testu ABA-2 a návrh terapeutických materiálů pro logopedickou intervenci u dospělých osob se získanou verbální dyspraxií. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta