Su alcune caratteristiche linguistiche delle pubblicità dei prodotti cosmetici per uomo e per donna – Bc. Gabriela Streitová
Bc. Gabriela Streitová
Master's thesis
Su alcune caratteristiche linguistiche delle pubblicità dei prodotti cosmetici per uomo e per donna
About Some Linguistic Characteristics of the Advertising of Cosmetics Products for Men and for Women
Abstract:
The aim of the first part of the work is to summarize morfosyntactic, linguistic and rhetorical characteristics which may occur in the advertising texts. The second part examines texts of the particular advertisements of the cosmetic products for men and for women. The purpose of the work is to define which characteristics are present in texts quite often and which only rarely or never. The work wants …moreAbstract:
Cílem první části této práce je shrnout morfosyntaktické, jazykové a rétorické vlastnosti, které se mohou vyskytovat v reklamních textech. Druhá část studuje texty konkrétních reklam na kosmetické přípravky pro muže a pro ženy. Celá práce se snaží určit, které vlastnosti se v reklamních textech objevují často a které pouze ojediněle či vůbec. Dále práce srovnává texty reklam primárně určených pro muže …more
Language used: Italian
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vync4/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2013
- Supervisor: PhDr. Jan Pavlík
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STREITOVÁ, Gabriela. \textit{Su alcune caratteristiche linguistiche delle pubblicità dei prodotti cosmetici per uomo e per donna}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/nu9sg3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Su alcune caratteristiche linguistiche delle pubblicità dei prodotti cosmetici per uomo e per donna
Gabriela Streitová -
Don Quijote dětem a mládeži - vybrané jazykové vlastnosti současných literárních adaptací
Anežka KOLČÁRKOVÁ -
Jazykové vlastnosti vybraných administrativních textů
Kateřina RICHTEROVÁ -
Textové vlastnosti vybraných motivů v knihách Lenky Lanczové
Eva KOHOUTKOVÁ -
Extrakce a konstrukce atributů charakterizujících vlastnosti studenta
Martina Durkošová -
Vnímání žádoucích a nežádoucích osobnostních vlastností lektora anglického jazyka
Veronika Hájková -
Vlastnosti a dovednosti manažerů
Andrea HLADÍLKOVÁ -
The effect of cosmetic products packaging on consumer choice
Pavlína Štěchová