An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools – Mgr. Věra Redrupová, B.A.
Mgr. Věra Redrupová, B.A.
Diplomová práce
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Anotace:
Potenciál korpusů a konkordancí při výuce jazyků byl a je předmětem mnoha studií, z nichž některé dokonce docházejí k závěru, že se nacházíme na pokraji revoluce. Na druhé straně, i přes to, že korpusy a konkordance se používají při vytváření současných slovníků a učebnic gramatiky, experti se shodují v tom, že korpusy a konkordance velice málo ovlivnily výuku cizích jazyků ve školách. Dále, i přes …víceAbstract:
There have been many studies conducted demonstrating the potential for corpora and concordances in language teaching with some even predicting that we are on the verge of a revolution. However, despite the fact that the use of corpora and concordances has been instrumental in the development of modern dictionaries and grammar books, there is broad agreement that corpora and concordances have made little …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 11. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/r4eka/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 2. 2010
- Vedoucí: M.A. James Edward Thomas
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
REDRUPOVÁ, Věra. \textit{An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/nudvyu/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Teaching CLIL in Distance Learning Conditions in Czech Secondary Schools
Steve Chalk -
Comparison of ELT Coursebooks for Lower Secondary Schools in Terms of Teaching Grammar
Marek Antal -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Assessment of the financial position and performance of the company O2 operating in the telecommunications industry in the Czech Republic
Weiheng Rao -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Possibilities of Solving Unemployment - The Comparison between the Czech Republic and China. The Impact on HR in the Corporate Practice.
Xinxin Liu -
The democratization process in the Czech Republic in the 90s
Tereza Rebecca Hoblik