Mgr. Věra Redrupová, B.A.

Master's thesis

An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools

An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Abstract:
Potenciál korpusů a konkordancí při výuce jazyků byl a je předmětem mnoha studií, z nichž některé dokonce docházejí k závěru, že se nacházíme na pokraji revoluce. Na druhé straně, i přes to, že korpusy a konkordance se používají při vytváření současných slovníků a učebnic gramatiky, experti se shodují v tom, že korpusy a konkordance velice málo ovlivnily výuku cizích jazyků ve školách. Dále, i přes …more
Abstract:
There have been many studies conducted demonstrating the potential for corpora and concordances in language teaching with some even predicting that we are on the verge of a revolution. However, despite the fact that the use of corpora and concordances has been instrumental in the development of modern dictionaries and grammar books, there is broad agreement that corpora and concordances have made little …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 2. 2010
  • Supervisor: M.A. James Edward Thomas

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta