Odhodlání a naděje jako protektivní faktory duševní pohody v kontextu negativních životních událostí – Mgr. Sylvie Brustmannová
Mgr. Sylvie Brustmannová
Master's thesis
Odhodlání a naděje jako protektivní faktory duševní pohody v kontextu negativních životních událostí
Grit and hope as protective factors of psychological well-being in terms of negative life events
Abstract:
Cílem této magisterské diplomové práce, která je součástí Mezinárodní studie osobní pohody-International Well-Being Study (IWBS), je zjistit souvislosti mezi duševní pohodou, odhodláním, nadějí a negativními životními událostmi u české populace. Mimo jiné bude ověřován model, který předpokládá roli odhodlání a naděje, jako protektivních faktorů. Výzkumný soubor tvořilo 338 respondentů, z toho 209 žen …moreAbstract:
The aim of this master’s thesis, which is part of International Well-Being Study (IWBS), is to find relations between psychological well-being, grit, hope and negative life events. The role of grit and hope as protective factors of well-being shall be considered as well. The sample of 338 respondents included 209 (61,8%) female and 129 (38,2%) male participants between 15 and 76 years of age (M=28 …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hy4g7/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Katarína Millová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRUSTMANNOVÁ, Sylvie. \textit{Odhodlání a naděje jako protektivní faktory duševní pohody v kontextu negativních životních událostí}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/nuh264/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology