Veronika FRANTÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Sebeobsluha zrakově postižených

Daily living activities visual disabled people
Abstract:
V bakalářské práci se zabývám sebeobsluhou zrakově postižených, zaměřenou na město Zlín. V teoretické části je definována sebeobsluha. Je zde vymezena rozdílnosti vrozené nevidomosti a získané nevidomosti, sociální a psychologické aspekty, dále se zaměřuji na úpravu prostředí, která je u sebeobsluhy potřebná a na závěr teoretické části popisuji meto-diku nácviku sebeobsluhy. V praktické části jsou …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with self-sufficient activities in daily living of the visually chal-lenged in the Zlin region. In the theoretical section daily living activities are described. Apart from this, congenital blindness and acquired blindness are distinguished here, as well as social and psychological aspects of blindness. This part also focuses on the surrounding of the blind and its arrangement …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2009
Accessible from:: 13. 5. 2009
Identifier: 11450

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Ivana Marášková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRANTÍKOVÁ, Veronika. Sebeobsluha zrakově postižených. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.