Život a postavení učitelů primárního vzdělávání za první Československé republiky a jejich komparace se současností – Mgr. Kristina Perná
Mgr. Kristina Perná
Diplomová práce
Život a postavení učitelů primárního vzdělávání za první Československé republiky a jejich komparace se současností
Life and status of primary education teachers during the first Czechoslovak Republic and their comparison with the present
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou primárního školství meziválečného Československa a životem a postavení učitelů působících v primárním vzdělávání v období první republiky. Popisuje stav primárního školství v první republice a reformní snahy pedagogů o jeho změnu. Přibližuje životní podmínky prvorepublikového primárního učitele, problematiku jeho vzdělání a povinností. Dále je meziválečné primární …víceAbstract:
The thesis addresses the issue of primary education in interwar Czechoslovakia and the life and position of teachers working in primary education during the First Republic. It describes the state of primary education in the First Republic and the reform efforts of teachers to change it. It presents the living conditions of the first republican primary teacher, the issues of his education and his duties …víceKlíčová slova
Československo obecná škola nižší obecná škola meziválečné primární školství školská reforma malý školský zákon učitel primárního vzdělávání první stupeň základní školy život a postavení učitele Czechoslovakia general school lower general school interwar primary education school reform small school law primary education teacher primary school life and position of a teacher
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lgjzc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. František Čapka, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PERNÁ, Kristina. \textit{Život a postavení učitelů primárního vzdělávání za první Československé republiky a jejich komparace se současností}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/nutjk8/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Učitel primárního vzdělávání jako spolutvůrce klimatu ve třídě
Markéta BERGEROVÁ -
Sociální sítě a jejich vliv na žáky primárního vzdělávání
Viktorie Cajthamlová -
Výuka prvopočátečního psaní z pohledu učitelů primárního vzdělávání
Zuzana Poncarová -
Povinná předškolní docházka z pohledu učitele preprimárního a primárního vzdělávání
Pavla KRAVALOVÁ -
Názory učitelů primárního vzdělávání na připravenost dětí na vstup do základní školy
Ivona Válková -
Revize kurikula primárního vzdělávání v kontextu učitele 1. stupně základní školy
Marie Žídková -
Využívání digitálních technologií v oblasti primárního vzdělávání v době pandemie COVID-19
Klára Vydrová