Barbora Mlejnková

Master's thesis

Analýza dopadu implementace chatbota zákaznické podpory

The impact analysis of customer chatbot implementation
Abstract:
V posledních několika letech dochází k velkému nárustu využití chatbotů jako komunikačního prostředku zákaznické podpory, a tím i k její automatizaci. Stejně jako u mnoha jiných technologických inovací však nemusí ani u chatbotů platit, že se automatizace těchto úloh vždy vyplatí. Vzhledem k rozmanitosti využití a funkcí chatbotů existuje velké množství faktorů, které ovlivňují náklady i přínosy implementace …more
Abstract:
In recent years, there has been a massive increase in the use of chatbots as a mean of communication channel for customer support and its automation. However, as with other technological innovations, this does not necessarily mean that automation will bring higher earnings or other benefits. Due to the diversity of use cases and chatbot functions, there is a large number of factors that affect the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2021
  • Supervisor: Filip Vencovský
  • Reader: Zuzana Šedivá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83132