Posouzení konkurenceschopnosti nezávislého maloobchodu – Bc. Renata Moravcová
Bc. Renata Moravcová
Master's thesis
Posouzení konkurenceschopnosti nezávislého maloobchodu
Assessment the Competitiveness of Independent Retail
Abstract:
Diplomová práce se zabývá posouzením konkurenceschopností nezávislého maloobchodu. Nezávislý maloobchod prošel v posledních 25 letech mnoha změnami v důsledku vstupu a expanze zahraničních řetězců na český maloobchodní trh. Změny jsou dokumentovány v lokalitě města Hradce Králové. Situace je posuzována pomocí kvalitativního výzkumu metodou Mystery shopping a následně je provedena analýza konkurence …moreAbstract:
This dissertation work is assessing the competitiveness of independent retail in the Czech Republic. Independent retail has gone through many changes in the last 25 years due to the market entry of foreign retailers and their expansion. The impact is demonstrated on the city of Hradec Kralove using qualitative research method Mystery shopping as well as analysis of the retail competition. The result …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Daniela Šálková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MORAVCOVÁ, Renata. \textit{Posouzení konkurenceschopnosti nezávislého maloobchodu}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/nv0ggq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Pozice českého tradičního obchodu na maloobchodním trhu
Erika Svobodová -
Marketingový výzkum prodejní sítě družstva Jednota, OD Tábor metodou mystery aktivit
Jitka Hronová -
Analýza efektivity nástrojů podpory prodeje v místě prodeje u firmy Hypermarket a.s.
Robert Imling -
Efektivita nástrojů podpory prodeje ve vybraném maloobchodě
Pavlína Štiaková -
Faktory customer experience se zaměřením na místo prodeje a její aplikace u konkrétní firmy
Anežka Kasalická -
POINT OF SALE MARKETING V ČESKÉM PROSTŘEDÍ
Veronika Vavřinová -
Návrh marketingových aktivit pro podporu a navýšení prodeje
Kristina Mikulová -
Integrovaná marketingová komunikace v místě prodeje (možnosti a výzvy)
Lucie Havránková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights