Anushka Gambhir
Bachelor's thesis
Social Media and Documentary Photography
Sociální Média A Dokumentární Fotografie
Abstract:
In recent decades, one can observe a crisis in documentary photography with a spreading distrust regarding the truth claim and indexicality of photography and major skepticism about its ability to depict reality with relative objectivity. In response several attempts have been made, in both theory and practice, to resolve or overcome such a crisis. One of these attempts is Mette Sandbye’s introduction …moreAbstract:
V posledních desetiletích můžeme pozorovat krizi dokumentární fotografie, kdy se šíří nedůvěra k pravdivosti a indexovosti fotografie a velká skepse k její schopnosti relativně objektivně zobrazovat realitu. V reakci na to bylo učiněno několik teoretických i praktických pokusů o řešení nebo překonání této krize. Jedním z těchto pokusů je představení koncepce Mette Sandbyeové - Nové směsi. Tato koncepce …moreKeywords
sociální médiaKeywords
autenticita (filozofie)Keywords
občanská žurnalistikaKeywords
dokumentární fotografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/16729
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2022
- Supervisor: Michal ŠIMŮNEK
- Reader: Tomáš DVOŘÁK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 10. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Fotografie
Theses on a related topic
-
Stylizace versus autenticita, scénografie v nedivadelním prostoru
Barbora Svobodová -
Autentický paradox
Lumír Košař -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Sociální media - nástroj marketingové propagace e-shopu
Tetjana Tonkonoh -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková -
History of Social Media
Kristina Grebenshchikova -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová