Jakub Krejcar
Bachelor's thesis
Využití rámce ITIL k řízení procesů IT služeb
Use of the ITIL framework for IT service management processes
Abstract:
Tato práce je tematicky zaměřena na ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) a jeho pět základních částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s danou problematikou, které jsou nutné pro porozumění následujících kapitol. Dále jsou zde popsány jednotlivé části ITIL V3, jejich historie, srovnání verze 3 s předešlou verzí a vztah mezi ostatními pracovními rámci a ITIL …moreAbstract:
This assignment is focused on the theme of ITIL V3 (Information Technology Infrastructure Library) and its five basic parts. The basic concepts related to the given problem; which are needed in order to understand the following chapters, are described in the theoretical part. This is followed by the description of individual parts of ITIL V3, their history, comparison to the previous version and relation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55007
Thesis defence
- Date of defence: 2016
- Supervisor: Michal Faina
- Reader: Jiří Šolc
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55007
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
Vytvoření SSBI řešení pro incident management v logistické společnosti
Michaela Červinková -
Modeling incident and change management processes with MMABP methodology
Omir Nugmanov -
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
Mykhailo Mykytynets -
Optimalizace metod managementu znalostí v Service Desku
Michal Dostál -
Operation Management Objectives in a Service Operation
Aydar Ageev -
Kvalita IT služeb v rámci vytěsnění IT procesů
Roman Černovský -
IT asset management: Zlepšení procesů a reportingu interní IT služby
Jakub Soós -
Mapovanie procesu zoznámenia nového zamestnanca Masarykovej univerzity s potrebnými IT službami.
Laura Ménová