Podcasting: Constructing Audio Entertainment – Bc. Markéta Hrabcová
Bc. Markéta Hrabcová
Master's thesis
Podcasting: Constructing Audio Entertainment
Podcasting: Constructing Audio Entertainment
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá fenoménen podcastingu a zkoumá vlastnosti, které ho odlišují od ostatních typů médií a díky kterým se stává ideálním médiem pro audio vyprávění. Dva příklady úspěšný podcastů, Serial a S-Town, jsou použity ke zvýraznění vlastností, které přispívají k popularitě vyprávění v této podobě. Práce analyzuje konstrukci těchto vyprávění s důrazem na akustické prvky, které hrají …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the phenomenon of podcasting and examines characteristics that distinguish it from other types of media and make it an ideal medium for audio storytelling. Two examples of successful podcasts, Serial and S-Town, are used to highlight characteristics that contribute to the success of audio storytelling in podcast form. Their narrative construction is analyzed, with emphasis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rtqhf/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2020
- Supervisor: M.A. Jeffrey Alan Smith, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Science Podcast. A case study of cohesion and coherence in "The Skeptics Guide to the Universe"
Veronika Šedovičová -
Podcast - fenomén současné audio tvorby
Eliška Kánská -
Potential of video and podcast in IMC
Juraj Plichtík -
Podcast jako nástroj marketingové komunikace vybraného subjektu
Jan KALAŠ -
Role-Playing Games as Collective Storytelling in a Performative-Game Podcast
Hana GANZAROVÁ -
Marketingová strategie pro podcast
Simona Lašáková -
Podcast a možnosti jeho výroby v České republice
Petra Milotová -
Podcast jako moderní trend obsahového marketingu a jeho propagace
Karolína Rubínová