Tržní prostředí významných technologických firem – Vilém Raichel
Vilém Raichel
Bachelor's thesis
Tržní prostředí významných technologických firem
Market environment of major technology companies
Abstract:
Bakalářská práce zjišťuje, zda se nejvýznamnější technologické firmy moderního světa nacházejí v oligopolním postavení. Cílem práce je potvrzení, či vyvrácení zvolené oligopolní teorie, která bude specificky stanovena v rešeršní části práce. V této části budou také stručně shrnuty vybrané firmy. V další části budou vybrané body aplikovány na uvedené firmy. Výzkum je zaměřen především na aktuální stav …moreAbstract:
The bachelor thesis examines whether the most important technological companies of the modern world are in an oligopolistic position. The aim of the thesis is to confirm or reject the chosen oligopolistic theory, which will be specified in the research part of the thesis. This section will also briefly list selected companies. In the next section, the selected points will be applied to the chosen companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Petr Strejček, Ph.D. MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Optimization API for customer acquisition
Daniel Bihány -
Marketingová strategie firmy Apple na trhu
Kristýna Moulisová -
Aktuální trendy v bezkontaktním placení, přínos Apple a analýza trhu ČR včetně preferencí spotřebitelů
Vladimír Novák -
Analýza metod marketingu společnosti Apple
Alina Nikolaeva -
Analýza zákaznické věrnosti značky Apple
Romana Smolková -
Komunikační strategie firmy Apple z hlediska Evil Media studies
Klára Chaloupková -
Media Relations spoločnosti Golden Apple Cinema, a.s. pri vstupe na slovenský trh
Simona MARINČÁKOVÁ -
Firma Apple a její marketingová strategie
Radek Kubelka