Roman Benek

Bakalářská práce

Mikrostrukturní rozbor tepelně zpracovaných součástí pro automobilový průmysl

Microstructural analysis of heat treated components for the automotive industry
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá postupy tepelného zpracování, které vedou ke změně mikrostruktury a k modifikaci vlastností ocelí. V teoretické části jsou popsány fázové přeměny, které probíhají při ochlazování ocelí, a jednotlivé postupy tepelného zpracování – žíhaní, kalení, popouštění a cementování. V praktické části je prezentován vliv tepelného zpracování – cementování, kalení a popouštění – na mikrostrukturu …více
Abstract:
The bachelor thesis deals with heat treatment procedures, which lead to a change of microstructure and modify the properties of steel. The theoretical part describes the phase transformations that occur during cooling of steel, and various heat treatment procedures – annealing, quenching, tempering and carburizing. The practical part presents the effect of heat treatment - carburizing, quenching and …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 9. 6. 2015
  • Vedoucí: Petra Váňová
  • Oponent: Martin Kraus

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita Ostrava