Specifika marketingové komunikace zdravotnického zařízení – Bc. Tereza Novotná
Bc. Tereza Novotná
Master's thesis
Specifika marketingové komunikace zdravotnického zařízení
Specificity of marketing communication for health care establishments
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací zdravotnického zařízení. Zaměřuje se na oblast zdravotnického trhu, především lázeňské péče. Teoretická část práce se věnuje charakteristice zdravotnické péče a důležitosti komunikace ve zdravotnickém zařízení. Popsány jsou jednotlivé formy komunikace a nástroje. Dále je v práci popsána podstata lázeňské péče a marketing v této oblasti. V praktické …moreAbstract:
This thesis deals with the marketing communications of medical devices. Focusing on the healthcare market especially the spa treatment. The theoretical part deals with the characteristics of health care and the importance of communication in a medical facility. Described are the various forms of communication and tools. Further, the nature of the work described spa care and marketing in this area. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w1h6j/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Projevy tiskových mluvčí v rámci krizové komunikace ve zdravotnických zařízení
Michaela Karlovská -
Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných kardiologických zdravotnických zařízení
René Molnár -
Marketingová komunikace a PR zdravotnického zařízení
Kateřina Kozlová -
Marketingová komunikace zdravotnického zařízení
Hana LUJCOVÁ -
Analýza interní komunikace vybraných zdravotnických zařízení
Milan HOŠEK -
Integrovaná marketingová komunikace zdravotnického zařízení - synergický efekt jednotlivých nástrojů
Lucie Filipová -
Komunikace žáků střední zdravotnické školy ve zdravotnických zařízeních
Edita HECZKOVÁ -
Komunikace ve zdravotnických zařízeních během pandemie
Tereza BEZDĚKOVÁ