Faktory ovlivňující chování zákazníků v hotelnictví – Bc. Polina Vashchenko
Bc. Polina Vashchenko
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující chování zákazníků v hotelnictví
Factors influencing customers' behaviour in the hospitality industry
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je identifikace faktorů ovlivňujících chování zákazníků v hotelnictví s cílem zjistit, které faktory jsou pro spotřebitele při výběru ubytovacího zařízení nejvýznamnější. V teoretické části byla provedena rešerše odborné literatury z oblasti hotelnictví, spotřebitelského chování, kupního rozhodování a ekonomické racionality, která posloužila jako základ pro analýzu faktorů …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is the identification of factors influencing customer behaviour in the hotel industry in order to find out which factors are the most important for consumers when choosing an accommodation facility. In the theoretical part, a literature search of the hotel industry, consumer behaviour, purchase decision making and economic rationality was conducted to serve as a basis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/eajn2/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Marketing
Theses on a related topic
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Kupní rozhodovací proces zákazníků kupující prémiové vozidlo
Tomáš Jarolím -
Kupní rozhodovací proces na trhu ručního nářadí
Kateřina Suková